STOSOWANE PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Rok szkolny | Program |
2017/2018 |
WYKAZ PROGRAMÓW REALIZOWANYCH W ROKU SZKOLNYM 2017/18 Programy wychowania przedszkolnego:
Inne: „Program logopedyczny profilaktyczno-terapeutyczny” Program adaptacyjny „Klub Malucha” Program nauczania języka angielskiego „Mini English” |
2016/2017 |
a) Iwona Broda „Od przedszkolaka do pierwszaka”
b) Jolanta Andrzejewska, Jolanta Wierucka „Razem w przedszkolu”. Program wychowania przedszkolnego.
c) D.Kucharska, A.Pawłowska – Niedbała, D.Sikora – Banasik, J.Święcicka, E.Wilkos „Od zabawy do nauki” . Program wychowania przedszkolnego – dobre praktyki.
d) Anna Pawłowska – Niedbała, Dorota Kucharska, Justyna Święcicka, Ewelina Wilkos „Dziecko w swoim żywiole”. Program wychowania przedszkolnego – dobre praktyki.
e) Mirosława Pleskot, Agnieszka Staniszewska – Mieszek „Kocham Przedszkole”.
Inne: „Program logopedyczny profilaktyczno-terapeutyczny” opracowany przez Ewę Muzykę Program adaptacyjny „Klub Malucha” opracowany przez Grażynę Kargol |
2015/2016 |
1. Programy wychowania przedszkolnego: a) Iwona Broda „Od przedszkolaka do pierwszaka” b) Jolanta Andrzejewska, Jolanta Wierucka „Razem w przedszkolu”. c) Barbara Bilewicz – Kuźnia, Teresa Parczewska „Ku dziecku”. Program wychowania przedszkolnego. d) Anna Pawłowska – Niedbała, Dorota Kucharska, Justyna Święcicka, Ewelina Wilkos „Dziecko w swoim żywiole”. Program wychowania przedszkolnego – dobre praktyki.
2. Inne:
„Program logopedyczny profilaktyczno-terapeutyczny” opracowany przez Ewę Muzykę
Program adaptacyjny „Klub Malucha” opracowany przez Grażynę Kargol
Program nauczania języka angielskiego „Mini English” opracowany przez Łukasza Kołodzieja
|
2014/2015 |
Od przedszkolaka do pierwszaka WSiP Razem w przedszkolu WSiP Nasze Przedszkole MAC |
2013/2014 |
Razem w przedszkolu WSiP Nasze przedszkole MAC |
2012/2013 |
Razem w przedszkolu WSiP Wesołe przedszkole i przyjaciele WSiP |
2011/2012 | Razem w przedszkolu WSiP |
METODY PRACY
Stosujemy:
Bajki terapeutyczne – pomagają w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i wspierają rozwój psychiczny i emocjonalny małego dziecka.
Dobrego Startu M. Bogdanowicz – stymuluje rozwój psychomotoryczny dziecka, poprzez usprawnianie funkcji analizatorów wzrokowego, słuchowego, kinestetyczno-ruchowego, kształcenie lateralizacji oraz orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.
Drama – dzieci uczą się współpracy, wzajemnej akceptacji, otwartości na potrzeby innych.
Edukacja matematyczna wg E. Gruszczyk- Kolczyńskiej – umożliwia dostosowanie treści nauczania do tempa rozwoju dzieci, sprzyja rozwojowi ich inteligencji operacyjnej, kształtowaniu odporności emocjonalnej na sytuacje trudne oraz rozwijaniu umiejętności matematycznych.
Gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów – eksponuje naturalne formy ruchowe, z wykorzystaniem interpretacji taneczno-rytmicznej.
Gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) R. Labana – muzyka pełni rolę wyzwalającą i wspierającą aktywność ruchową,
Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona – stymulowanie obu półkul mózgowych, poprawia pamięć, koncentrację, ułatwia naukę.
Małe formy sceniczne – pobudza dzieci do działania, samodzielności, integruje grupę, daje możliwość współpracy w zespole, poznawania siebie nawzajem.
Metoda C. Orffa – rozwija podstawowe uzdolnienia dzieci. Wykorzystuje żywiołowy zapał dzieci i ich naturalną motoryczność.
Metoda eksperymentu – polega na doświadczalnym poznawaniu zjawisk przyrodniczych.
Narzędzia Myślowe TOC – stanowią skuteczną strategię wspierającą proces efektywnego uczenia się.
Nauka czytania I. Majchrzak - zainteresowanie dzieci światem liter i pismem rozpoczyna się od własnego imienia, nie obowiązują żadne ograniczenia wiekowe.
Pedagogiki Zabawy – aktywizuje dzieci, wyzwala postawę twórczą, rozwija wyobraźnię, integruje grupę.
Ruchu Rozwijającego W. Sherborne – rozwija u dziecka orientację w schemacie całego ciała, w przestrzeni, ułatwia relacje z innymi dziećmi.
Twórczego myślenia J. Osborne – mobilizuje dzieci do wysuwania własnych propozycji rozwiązywania problemów, rozwija wiarę we własne możliwości.